Składniki wizualnej identyfikacji firmy są jednym z podstawowych elementów budowania marki. Loga firm albo ich produktów są tak samo znane jak te produkty. Są utożsamiane. Myśląc o pepsi-coli widzimy charakterystyczną butelkę, kojarzymy kolory, widzimy logo. Logo jest zasadniczym elementem systemu wizualnej identyfikacji firmy, jest graficznym podpisem marki. Można te powiedzieć, że istnieje taką skarbonką, do której przez lata składają się opinie milionów osób korzystających z produktów bądź usług konkretnej firmy.
Na system identyfikacji wizualnej oprócz logo mogą łączyć się wzory graficzne, kolory, kształty 3 d.
Te składniki widać na stronach internetowych, materiałach promocyjnych, drukach firmowych. Oczywistym wyborem jest odzież robocza (na przykład: https://www.nuka.pl/odziez-robocza). Mogą to być czapki robocze, koszule itd.
Elementy wizualnej identyfikacji firmy tworzą jej aurę, są jej fizyczną twarzą. Powinny być odbiciem branży. Na przykład, jeżeli firma sprzedaje nasiona roślin ogrodowych, powinna w swoim systemie identyfikacji użyć motywów nawiązujących do roślin – kształty liści, różne odcienie zielonego.
Poza tym składniki wizualnej identyfikacji firmy tworzą jej specyficzny obraz.
2 comments on “Znaczenie systemu graficznej identyfikacji firmy”
Skup aut Bochnia: https://skupautzagotowke.net/skup-aut/bochnia/
https://pe1.pisz.pl/2022/01/08/niektore-rodzaje-reklamy-zewnetrznej/