Produkty cyfrowe Re Bena Gesta Continue reading
Tag: SEO
Efektywny profil linków
Linki prowadzące do witryny pozycjonowanej z innych stron WWW to od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google jeden z naczelnych faktorów rankingowych. Wielokrotne zamieszczanie odsyłacza do danej witryny internetowej może świadczyć, że ta strona jest wartościowa i warto ją awansować w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo zasadne założenie i sens ten nie znika nawet z powodu ubocznego skutku jakim jest spam. Ze spamem zresztą Google walczy w sposób skuteczny, ignorując backlinki ze stron spamowych.
Jak budować profil linków aby był on efektywny i gdzie umieszczać linki zwrotne do naszej strony?
Przede wszystkim odnośniki muszą posiadać atrybut dofollow. Jakaś nieznaczna ilość dla zróżnicowania profilu może mieć przyznany atrybut nofollow. Tylko odnośniki z atrybutem dofollow mają wagę przy ocenie przez algorytm Google, link nofollow jest pod kątem oceny strony bez wartości.
O ile odsyłacz na stronie będącej spamem nie będzie wzięty pod uwagę przez algorytm, to już 10000 odnośników powstałych w jeden dzień z takich witryn a nawet ze stron przyzwoitych może skutkować ujemnymi konsekwencjami. Nie ma jednoznacznej, jednej odpowiedzi jaka ma być dynamika przyrostu odnośników zwrotnych dla każdej witryny internetowej. Dwa odsyłacze z mocnych stron mogą znaczyć więcej niż 150 z witryn o gorszych parametrach. Należy konsekwentnie budować profil i obserwować rezultaty. Dla stron na świeżych domenach należy być ostrożnym z ilością dobową tworzonych linków. Rozważniej przez pierwsze dni dodawać po kilka, kilkanaście odnośników, robić nawet przerwy niż przesadzić. Notabene takie ilości odnośników ze witryn o dobrych parametrach, dobrze podlinkowanych, mogą dać nader dobre efekty i może nie być potrzeby by ilości te zwiększać do jakiś gigantycznych rozmiarów.
Odnośniki można budować na wielu rodzajach stron. Mogą to być miejscówki publiczne, portale ogłoszeniowe, fora, komentarze pod artykułami. Mogą to być strony i blogi budowane w tak zwanych serwisach web 2.0. Są to różne systemy blogowe takie blogspot czy wordpress a także serwisy takie jak wix gdzie można postawić za darmo stronę internetową. Bardzo ważkim sposobem tworzenia miejsc pod wartościowe linki jest stawianie witryn internetowych na prywatnych domenach.
Bardzo ważką kwestią jest by treść na stronie, na której chcemy ulokować odnośnik była niepowtarzalna, nie może być plagiatem. Bardzo dobrze, aby dany artykuł był tematycznie związany z frazą, na którą pozycjonujemy stronę, tzn.: aby zawierał tą frazę. Tworząc strony w domenach prywatnych należy pamiętać o zróżnicowaniu serwerów. Wszystkie miejscówki z odsyłaczem powinny być podlinkowane.